所属 |
岩手大学 人文社会科学部 人間文化課程 |
職名 |
教授 |
研究室 |
英語コミュニケーション研究室 |
メールアドレス |
|
出身大学院 【 表示 / 非表示 】
-
2015年04月-2022年02月
リヴァプール大学 (University of Liverpool) 教育学研究科 教育学 博士課程 修了
-
1994年10月-1997年11月
ロンドン大学のキングスカレッジ 音楽研究科 歴史音楽学 修士課程 修了
取得学位 【 表示 / 非表示 】
-
リヴァプール大学 (University of Liverpool) - 博士(教育学) 2022年02月07日
-
ロンドン大学 ・キングスカレッジ - 修士(歴史音楽) 1997年11月01日
-
Guildhall School of Music and Drama - 学位 1992年07月01日
担当授業科目 【 表示 / 非表示 】
-
2016年度
英語総合Ⅰ
-
2016年度
英語総合Ⅰ(上級)
-
2016年度
英語総合Ⅱ
-
2016年度
英語総合Ⅱ(上級)
-
2016年度
英語総合Ⅰ(上級)
指導学生数 【 表示 / 非表示 】
-
2019年度
卒業研究指導(学部):3人
学位論文審査(学部・主査):3人
-
2018年度
卒業研究指導(学部):1人
副研究指導(学部):1人
学位論文審査(学部・主査):1人
学位論文審査(学部・副査):1人
-
2017年度
卒業研究指導(学部):1人
副研究指導(学部):5人
学位論文審査(学部・主査):1人
学位論文審査(学部・副査):5人
論文 【 表示 / 非表示 】
-
Language inference pedagogy through games Surveying levels and attitudes
Jim Smiley
アルテス リベラレス ( 岩手大学人文社会科学部 ) 113 71 - 86 2023年12月
その他(含・紀要) 単著
-
Investigating Epistemic Cognition in Japanese University English Majors
Jim Smiley
University of Liverpool Archives ( University of Liverpool ) 1 - 221 2022年02月 [査読有り]
その他(含・紀要) 単著
-
Divergent Conceptions of Grammar
Jim Smiley, Jacob Petersen
アルテス リベラレス ( 岩手大学人文社会科学部 ) 109 72 - 92 2021年12月
国際的学術誌 共著・分担
-
Critical Thinking and Epistemic Cognition: Barriers in the Japanese University EFL Context
Jim Smiley
International Journal of Science, Engineering and Management 10 ( 4 ) 17 - 26 2023年04月 [査読有り]
国際的学術誌 単著
Hofer identifies epistemic cognition as “an essential element of critical thinking”, and Moon argues that the ability to use critical thinking is predicated on multiplistic, or higher, states of epistemic cognition. Dualistic thinkers, that is, those who see knowledge claims in simplistic terms of being right or wrong views, cannot engage in the nuanced requirements of critical thinking. Research into the nature of epistemic cognition in university-age students worldwide has been extensive (see, for example, the papers in Khine). However, a serious lacuna exists in the Japanese context. Many observers claim that Japanese university students do not engage critically with knowledge, suggesting the possibility of dualistic modes of thinking being the norm. If this is the case, this may suggest reasons why critical thinking pedagogy in the Japanese context is problematic. Therefore, to promote critical thinking pedagogy in the Japanese university context, educators require more detailed information regarding the epistemic cognitive states of university undergraduates.
A study was instigated to assess epistemic cognition among third-year Japanese university students. A purposive sample of nine English majors was invited to participate. This study generated three forms of data: writing samples on academic topics, online discussion board posts centred on epistemic issues, and semi-structured interview texts. King’s template analysis within a phenomenological psychological framework was used to analyse the interview and discussion texts qualitatively. The writing samples were analysed using Hofer and Pintrich’s model. Findings indicate that the participants could be characterised at the level of the group and were at the upper naïve end of the epistemic cognition continuum that runs from naïve to sophisticated. -
Teaching Inferences Through Games
スマイリ ジム
アルテス リベラレス ( 岩手大学人文社会科学部 ) 111 95 - 110 2022年12月
国際的学術誌 単著
著書 【 表示 / 非表示 】
-
Writing a graduation thesis in English
SMILEY Jim
Perceptia Press 2019年09月 ISBN: 9784939130267
教科書
-
Therapy Care
Jim Smiley
Perceptia Press 2014年03月
教科書
-
Conversation Master
Jim Smiley
Perceptia Press 2014年09月
教科書
-
Therapy Care Workbook
Jim Smiley
Perceptia Press 2014年03月
教科書
-
Frames
Jim Smiley
Perceptia Press 2013年03月
教科書
研究発表 【 表示 / 非表示 】
-
Critical Thinking and Epistemic Cognition: Barriers in the Japanese University EFL Context
口頭(一般) Jim Smiley
International Conference on Critical Thinking (ICCRIT2023) (Nagoya)
2023年03月Institute for Technical and Academic Research
-
Critical Thinking
口頭(一般) Jim Smiley
全国語学教育学会・仙台部 (オンライン形)
2022年01月全国語学教育学会・仙台部
-
Blocks to Critical Thinking
口頭(一般) スマイリ ジム
JALT Sendai Chapter (Online)
2021年11月English Teachers Japan
-
Divergent Conceptions of Grammar
口頭(一般) スマイリ ジム、ペテルソン ジェーコブ
JALT Sendai Chapter (Online)
2021年11月English Teachers Japan
-
Why critical thinking teaching fails
口頭(一般) スマイリ ジム
Tohoku Expo (St. Ursula's School, Sendai, Miyagi)
2019年12月English Teachers Japan
科研費(文科省・学振)獲得実績 【 表示 / 非表示 】
-
: Investigating the impact of anchoring on academic decisions in Japanese third-year English major undergraduates
若手研究
代表者: Jim Smiley
支払支給期間:
2024年04月-2026年03月獲得年度・受入金額(円)・間接経費(円)
2024年度・ 390,000円・ 90,000円
2025年度・ 130,000円・ 30,000円
-
Exploring epistemic cognition in Japanese undergraduate English majors use of discipline-specific information sources
若手研究
代表者: Jim Smiley
支払支給期間:
2022年04月-2024年03月獲得年度・受入金額(円)・間接経費(円)
2022年度・ 260,000円・ 60,000円
2023年度・ 130,000円・ 30,000円
所属学協会 【 表示 / 非表示 】
-
2020年11月-継続中
Japan Association of Language Teaching Iwate-Aomori Chapter
学会・委員会等活動 【 表示 / 非表示 】
-
2022年04月-継続中
Japan Association of Language Teaching Iwate-Aomori Chapter Membership Chair
他大学等の非常勤講師 【 表示 / 非表示 】
-
岩手県立大学
非常勤講師、英語の授業の担当 ( 2019年04月 ~ 2020年03月 )
-
東北福祉大学
非常勤講師、英語の授業の担当 ( 2019年04月 ~ 2020年03月 )
-
東北福祉大学
非常勤講師、英語の授業の担当 ( 2018年04月 ~ 2019年03月 )
大学運営活動履歴 【 表示 / 非表示 】
-
2019年度
総合的ファカルティ・ディベロップメント委員会
-
2019年度
ポートフォリオ担当教員
-
2019年度
国際交流委員会
-
2018年度
入試委員会
-
2018年度
国際交流委員会