所属 |
岩手大学 人文社会科学部 人間文化課程 |
職名 |
教授 |
研究室 |
英語コミュニケーション研究室 |
メールアドレス |
|
出身大学院 【 表示 / 非表示 】
-
2015年04月-2022年02月
リヴァプール大学 (University of Liverpool) 教育学研究科 教育学 博士課程 修了
-
1994年10月-1997年11月
ロンドン大学のキングスカレッジ 音楽研究科 歴史音楽学 修士課程 修了
取得学位 【 表示 / 非表示 】
-
リヴァプール大学 (University of Liverpool) - 博士(教育学) 2022年02月07日
-
ロンドン大学 ・キングスカレッジ - 修士(歴史音楽) 1997年11月01日
-
Guildhall School of Music and Drama - 学位 1992年07月01日
担当授業科目 【 表示 / 非表示 】
-
2016年度
英語総合Ⅰ
-
2016年度
英語総合Ⅰ(上級)
-
2016年度
英語総合Ⅰ(上級)
-
2016年度
英語コミュニケーション応用Ⅰ
-
2016年度
英語コミュニケーション発展Ⅴ
指導学生数 【 表示 / 非表示 】
-
2019年度
卒業研究指導(学部):3人
学位論文審査(学部・主査):3人
-
2018年度
卒業研究指導(学部):1人
副研究指導(学部):1人
学位論文審査(学部・主査):1人
学位論文審査(学部・副査):1人
-
2017年度
卒業研究指導(学部):1人
副研究指導(学部):5人
学位論文審査(学部・主査):1人
学位論文審査(学部・副査):5人
FD 研修・教育研究会における発表 【 表示 / 非表示 】
-
An alternative view of self introductions
教育研究会名 : Tohoku Fukushi University English Teachers Group
開催年月 : 2025年03月
-
Using Games to Develop Logic Thinking in English Classes
教育研究会名 : Tohoku Fukushi University English Teachers Group
開催年月 : 2024年03月
-
David Paul
教育研究会名 : ETJ Tohoku
開催年月 : 2018年12月
論文 【 表示 / 非表示 】
-
Multiple Document Reading in Japanese Undergraduate English Majors
Jim Smiley
Growth Mindset in Language Education ( JALT ) 322 - 329 2024年08月 [査読有り]
学術誌 単著
The ability to assess information from multiple sources is crucial in academic writing (Moon, 2008). Japanese undergraduate writers tend to trust authoritative sources over anonymous ones in everyday topics in their L1 (Kobayashi, 2014) and can argue coherently on familiar social topics in English (L2) (Stapleton, 2001, 2002). However, how they handle unresolved debates in their field is unclear. This study examines how advanced third-year English majors resolve discipline-specific controversies in second-language theory. Using a mixed-methods approach, participants read conflicting articles on the CPH (critical period hypothesis), answered comprehension questions, wrote about their CPH beliefs, and underwent semi-structured interviews. The qualitative findings suggest that prior beliefs, personal experiences, and opinions heavily influence students’ perspectives, and encountering alternative viewpoints may not foster the expected critical engagement at this level.
-
How Epistemic Cognition Mediates Critical Thinking
Jim Smiley
Critical Thinking in the Classroom 2024 ( Critical Thinking Special Interest Group ) 11 ( 1 ) 62 - 71 2024年11月 [査読有り]
学会誌 単著
Hofer (2016) argues that epistemic cognition as “an essential element of critical thinking”, and Moon (2008) demonstrates that the ability to use critical thinking is predicated on multiplistic, or higher, states of epistemic cognition. Dualistic thinkers, that is, those who see knowledge claims in simplistic terms of right or wrong views, cannot engage in the nuanced requirements of critical thinking. Dunn (2014) notes that Japanese university students do not engage critically with knowledge, suggesting the possibility of dualistic modes of thinking being the norm in the Japanese context. If this is the case, this may suggest reasons why critical thinking pedagogy in the Japanese context is problematic. This article outlines epistemic cognition, and, utilising Schommer’s (1990) model, present a composite characterisation of a naïve learner and what inhibits them from developing dispositions towards critical thinking.
-
Language inference pedagogy through games Surveying levels and attitudes
Jim Smiley
アルテス リベラレス ( 岩手大学人文社会科学部 ) 113 71 - 86 2023年12月
その他(含・紀要) 単著
-
Investigating Epistemic Cognition in Japanese University English Majors
Jim Smiley
University of Liverpool Archives ( University of Liverpool ) 1 - 221 2022年02月 [査読有り]
その他(含・紀要) 単著
-
Divergent Conceptions of Grammar
Jim Smiley, Jacob Petersen
アルテス リベラレス ( 岩手大学人文社会科学部 ) 109 72 - 92 2021年12月
国際的学術誌 共著・分担
著書 【 表示 / 非表示 】
-
Building a Thesis
SMILEY Jim ( 担当範囲: 84 )
Perceptia Press 2025年03月 ISBN: 978-4-911164-08-2
教科書
-
Writing a graduation thesis in English
SMILEY Jim
Perceptia Press 2019年09月 ISBN: 9784939130267
教科書
-
Therapy Care
Jim Smiley
Perceptia Press 2014年03月
教科書
-
Conversation Master
Jim Smiley
Perceptia Press 2014年09月
教科書
-
Therapy Care Workbook
Jim Smiley
Perceptia Press 2014年03月
教科書
研究発表 【 表示 / 非表示 】
-
Self?Introductions
口頭(一般) Jim Smiley
Sendai JALT March Meeting (仙台市生涯学習支援センター)
2025年03月Sendai JALT Chapter
-
Culture and Learning: Navigating East-West Educational Landscapes
口頭(一般) Jim Smiley
Tokyo Convention (Otsuma Womens University, Tokyo)
2025年02月Language Teaching Professionals
-
Pedagogising
口頭(一般) Jim Smiley
Iwate-Aomori JALT January Meeting (Online)
2025年01月Iwate-Aomori JALT Chapter
-
Activate Your Readings
口頭(一般) Jim Smiley
Tohoku Expo (St. Ursula's School, Sendai, Miyagi)
2024年12月English Teachers in Japan
-
Guiding Your Graduation Thesis Students Through Their Journey
口頭(一般) Jim Smiley
Tohoku Expo (St. Ursula's School, Sendai, Miyagi)
2024年12月English Teachers in Japan
科研費(文科省・学振)獲得実績 【 表示 / 非表示 】
-
: Investigating the impact of anchoring on academic decisions in Japanese third-year English major undergraduates
若手研究
代表者: Jim Smiley
支払支給期間:
2024年04月-2026年03月獲得年度・受入金額(円)・間接経費(円)
2024年度・ 390,000円・ 90,000円
2025年度・ 130,000円・ 30,000円
-
Exploring epistemic cognition in Japanese undergraduate English majors use of discipline-specific information sources
若手研究
代表者: Jim Smiley
支払支給期間:
2022年04月-2024年03月獲得年度・受入金額(円)・間接経費(円)
2022年度・ 260,000円・ 60,000円
2023年度・ 130,000円・ 30,000円
所属学協会 【 表示 / 非表示 】
-
2020年11月-継続中
Japan Association of Language Teaching Iwate-Aomori Chapter
学会・委員会等活動 【 表示 / 非表示 】
-
2022年04月-継続中
Japan Association of Language Teaching Iwate-Aomori Chapter Membership Chair
他大学等の非常勤講師 【 表示 / 非表示 】
-
岩手県立大学
非常勤講師、英語の授業の担当 ( 2019年04月 ~ 2020年03月 )
-
東北福祉大学
非常勤講師、英語の授業の担当 ( 2019年04月 ~ 2020年03月 )
-
東北福祉大学
非常勤講師、英語の授業の担当 ( 2018年04月 ~ 2019年03月 )
大学運営活動履歴 【 表示 / 非表示 】
-
2019年度
総合的ファカルティ・ディベロップメント委員会
-
2019年度
ポートフォリオ指導教員
-
2019年度
国際交流委員会
-
2018年度
入試委員会
-
2018年度
国際交流委員会