SMILEY Jim (Jim Smiley)

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所属

岩手大学  人文社会科学部  人間文化課程 

職名

教授

研究室

英語コミュニケーション研究室

メールアドレス

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研究キーワード 【 表示 / 非表示

  • 個人の認識論

  • 教材発達研究

  • epistemic cognition

出身学校 【 表示 / 非表示

  • 1988年09月
    -
    1992年07月

    ギルドホール音楽演劇学校   音楽学部   音楽学科   卒業

出身大学院 【 表示 / 非表示

  • 2015年04月
    -
    2022年02月

    リヴァプール大学 (University of Liverpool)  教育学研究科  教育学  博士課程  修了

  • 1994年10月
    -
    1997年11月

    ロンドン大学のキングスカレッジ  音楽研究科  歴史音楽学  修士課程  修了

取得学位 【 表示 / 非表示

  • リヴァプール大学 (University of Liverpool)  -  博士(教育学)  2022年02月07日

  • ロンドン大学 ・キングスカレッジ -  修士(歴史音楽)  1997年11月01日

  • Guildhall School of Music and Drama -  学位  1992年07月01日

学内職務経歴 【 表示 / 非表示

  • 2016年04月
    -
    2023年03月

    岩手大学   人文社会科学部   人間文化課程   准教授   [本務]

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 教育心理学

 

担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 2016年度

    英語総合Ⅰ

  • 2016年度

    英語総合Ⅰ(上級)

  • 2016年度

    英語総合Ⅱ

  • 2016年度

    英語総合Ⅱ(上級)

  • 2016年度

    英語総合Ⅰ(上級)

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指導学生数 【 表示 / 非表示

  • 2019年度

    卒業研究指導(学部):3人

    学位論文審査(学部・主査):3人

  • 2018年度

    卒業研究指導(学部):1人

    副研究指導(学部):1人

    学位論文審査(学部・主査):1人

    学位論文審査(学部・副査):1人

  • 2017年度

    卒業研究指導(学部):1人

    副研究指導(学部):5人

    学位論文審査(学部・主査):1人

    学位論文審査(学部・副査):5人

FD 研修・教育研究会における発表 【 表示 / 非表示

  • David Paul

    教育研究会名 : ETJ Tohoku

    開催年月 : 2018年12月

 

論文 【 表示 / 非表示

  • Language inference pedagogy through games Surveying levels and attitudes

    Jim Smiley

    アルテス リベラレス ( 岩手大学人文社会科学部 )  113   71 - 86   2023年12月

    その他(含・紀要)  単著

  • Investigating Epistemic Cognition in Japanese University English Majors

    Jim Smiley

    University of Liverpool Archives ( University of Liverpool )    1 - 221   2022年02月  [査読有り]

    その他(含・紀要)  単著

    DOI

  • Divergent Conceptions of Grammar

    Jim Smiley, Jacob Petersen

    アルテス リベラレス ( 岩手大学人文社会科学部 )  109   72 - 92   2021年12月

    国際的学術誌  共著・分担

  • Critical Thinking and Epistemic Cognition: Barriers in the Japanese University EFL Context

    Jim Smiley

    International Journal of Science, Engineering and Management   10 ( 4 ) 17 - 26   2023年04月  [査読有り]

    国際的学術誌  単著

    Hofer identifies epistemic cognition as “an essential element of critical thinking”, and Moon argues that the ability to use critical thinking is predicated on multiplistic, or higher, states of epistemic cognition. Dualistic thinkers, that is, those who see knowledge claims in simplistic terms of being right or wrong views, cannot engage in the nuanced requirements of critical thinking. Research into the nature of epistemic cognition in university-age students worldwide has been extensive (see, for example, the papers in Khine). However, a serious lacuna exists in the Japanese context. Many observers claim that Japanese university students do not engage critically with knowledge, suggesting the possibility of dualistic modes of thinking being the norm. If this is the case, this may suggest reasons why critical thinking pedagogy in the Japanese context is problematic. Therefore, to promote critical thinking pedagogy in the Japanese university context, educators require more detailed information regarding the epistemic cognitive states of university undergraduates.

    A study was instigated to assess epistemic cognition among third-year Japanese university students. A purposive sample of nine English majors was invited to participate. This study generated three forms of data: writing samples on academic topics, online discussion board posts centred on epistemic issues, and semi-structured interview texts. King’s template analysis within a phenomenological psychological framework was used to analyse the interview and discussion texts qualitatively. The writing samples were analysed using Hofer and Pintrich’s model. Findings indicate that the participants could be characterised at the level of the group and were at the upper naïve end of the epistemic cognition continuum that runs from naïve to sophisticated.

  • Teaching Inferences Through Games

    スマイリ ジム

    アルテス リベラレス ( 岩手大学人文社会科学部 )  111   95 - 110   2022年12月

    国際的学術誌  単著

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著書 【 表示 / 非表示

  • Writing a graduation thesis in English

    SMILEY Jim

    Perceptia Press  2019年09月 ISBN: 9784939130267

    教科書

  • Therapy Care

    Jim Smiley

    Perceptia Press  2014年03月

    教科書

  • Conversation Master

    Jim Smiley

    Perceptia Press  2014年09月

    教科書

  • Therapy Care Workbook

    Jim Smiley

    Perceptia Press  2014年03月

    教科書

  • Frames

    Jim Smiley

    Perceptia Press  2013年03月

    教科書

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研究発表 【 表示 / 非表示

  • Critical Thinking and Epistemic Cognition: Barriers in the Japanese University EFL Context

    口頭(一般)  Jim Smiley

    International Conference on Critical Thinking (ICCRIT2023)  (Nagoya) 

    2023年03月
     
     

    Institute for Technical and Academic Research

  • Critical Thinking

    口頭(一般)  Jim Smiley

    全国語学教育学会・仙台部  (オンライン形) 

    2022年01月
     
     

    全国語学教育学会・仙台部

  • Blocks to Critical Thinking

    口頭(一般)  スマイリ ジム

    JALT Sendai Chapter  (Online) 

    2021年11月
     
     

    English Teachers Japan

  • Divergent Conceptions of Grammar

    口頭(一般)  スマイリ ジム、ペテルソン ジェーコブ

    JALT Sendai Chapter  (Online) 

    2021年11月
     
     

    English Teachers Japan

  • Why critical thinking teaching fails

    口頭(一般)  スマイリ ジム

    Tohoku Expo  (St. Ursula's School, Sendai, Miyagi) 

    2019年12月
     
     

    English Teachers Japan

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科研費(文科省・学振)獲得実績 【 表示 / 非表示

  • : Investigating the impact of anchoring on academic decisions in Japanese third-year English major undergraduates

    若手研究

    代表者:  Jim Smiley  

    支払支給期間:

    2024年04月
    -
    2026年03月

    獲得年度・受入金額(円)・間接経費(円)

    2024年度・ 390,000円・ 90,000円

    2025年度・ 130,000円・ 30,000円

  • Exploring epistemic cognition in Japanese undergraduate English majors use of discipline-specific information sources

    若手研究

    代表者:  Jim Smiley  

    支払支給期間:

    2022年04月
    -
    2024年03月

    獲得年度・受入金額(円)・間接経費(円)

    2022年度・ 260,000円・ 60,000円

    2023年度・ 130,000円・ 30,000円

所属学協会 【 表示 / 非表示

  • 2020年11月
    -
    継続中
     

    Japan Association of Language Teaching Iwate-Aomori Chapter

学会・委員会等活動 【 表示 / 非表示

  • 2022年04月
    -
    継続中

    Japan Association of Language Teaching Iwate-Aomori Chapter   Membership Chair

 

他大学等の非常勤講師 【 表示 / 非表示

  • 岩手県立大学

    非常勤講師、英語の授業の担当 ( 2019年04月 ~ 2020年03月 )

  • 東北福祉大学

    非常勤講師、英語の授業の担当 ( 2019年04月 ~ 2020年03月 )

  • 東北福祉大学

    非常勤講師、英語の授業の担当 ( 2018年04月 ~ 2019年03月 )

 

大学運営活動履歴 【 表示 / 非表示

  • 2019年度

    総合的ファカルティ・ディベロップメント委員会

  • 2019年度

    ポートフォリオ担当教員

  • 2019年度

    国際交流委員会

  • 2018年度

    入試委員会

  • 2018年度

    国際交流委員会